الفنان هشام ماجد: قليلون يحتملون الشهرة والبعض يصاب بالجنون بسبب نقله في حياته

آخر تحديث :
الفنان الممثل هشام ماجد
الفنان الممثل هشام ماجد

نفي الفنان هشام ماجد عن نفسه أن يكون مصابًا بالغرور، ولكنه أقرّ أن كثيرين ممن ينالون نصيبًا من الشهرة لا تحتملها نفوسهم إلي حد الجنون، علي حد وصفه، وذلك خلال استضافته ببرنامج “أسرار”، مع الإعلامية أميرة بدر على قناة النهار.

وعلّق هشام ماجد علي ذلك قائلًا: “أنا مش مغرور الحمدلله، ومتأكد جدًا اني مش مغرور، بس فيه ناس بتتغر وتتغير بعد الشهرة، والشهرة بتجنن، إنك تبقى محدش يعرفك وتعمل عمل يدغدغ الدنيا، وتلاقي كل الناس بتتكلم عليك، أو يبقى مش معاك فلوس وتلاقي فجأة الناس بتعرض عليك فلوس كتيير، ودي نقلة في الحياة تجننك.”

وتابع هشام ماجد: شوفت ناس بـ تتجنن من الشهرة عشان مش سوية، والخضة دي بتخليه يتجنن، ومبحترمهمش، عشان بين يوم وليلة ربنا اداله نعمة زيادة، فتنسى الناس وتنسى صحابك، ومحدش عمل معايا كده لأن محدش يقدر يتكبر عليا، ومش مشاهير بس فيه ناس عادية بتتغير، وإن شاء الله مش هتغير.

وحول نجاح مسلسله «أشغال شقة» الذي عرض في النصف الأول من رمضان قال هشام ماجد: “أنا متوقعتش المسلسل يوصل للطبقة الشعبية، كنت حاسه كلاس أكتر، ولمس مع الستات عشان الموضوع ده بالنسبالهم متعب شوية”.

اترك تعليق

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *


شروط التعليق :

عدم الإساءة للكاتب أو للأشخاص أو للمقدسات أو مهاجمة الأديان أو الذات الالهية. والابتعاد عن التحريض الطائفي والعنصري والشتائم.